CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, July 22, 2011

aktiviti putera & puteri ku

Citer nie dah basi; tp sempat lagi aku paparkan kat sini...masih tak terlewat lagi kan...;p

Hari tue hari sabtu, weeknd dah datang semula; aku anak beranak tak ke manap, just lepak + guling-guling kat umah jer.Kebetulan hari nie jugak adalah hari "perintah berkurung" dlm kalendar malaysia..bkn apa, gara-gara perhimpunan BERSIH tu.kompim, korangpun sedia maklumkan.Dari duk kuar jln-jln + jem bagai nak rak, lebih baik duk umah jer...aman.tp hakikatnya, dlm hati nie meronta-ronta nak g jalan-jalan.kekkekekke.;p

Dah lama "berjanji" ngan kakak auni nak tiupkan kolam nie...kiranya dalam lama jugak tertangguh.bkn apa, kalau nak suh ibunya, minta maap la kakak, mmg ibu tak dapek nak nolong.seb baik ayah ada kat umah ari nie.Akhirnya...kolam kakak dah siap.tak la besar sgt; tapi utk mereka berdua..selesa jugakla.So, segala janji-janji tu dah tertunai!Suke bebenor kakak auni eh!




ha!nie la aktiviti diaorang...si adik mula2 kononnyer "takut";almaklumla x biasa mandi kat pool..tp lama2 si hero nie berani..senyum memanjang!suka dia main air...



masa nie gak mata si kakak kena "ketumbit"..tp nak mandi punyer pasal....layannnnn..;p


duk dalam pool niepun, si hero kena la pegang..kalau tak; kompim tenggelam + timbul...so, ibu la mjadi "pengawal keselamatan" dia hari tu...tgok tu, sukanyer dia ngan bola-bola tu..colourful gitu!


ptg tu jugak; ada yg join sama tp sekadar jadi pemerhati je...kat luar pool pun boleh layan..hehehhehe.nie la kawan-kawan kakak auni utk bermain. tp semuanyer dah senior. ;p


lama jugakla mereka berdua nie berendam..sehinggakan si hero tu xmo kuar...jenuh jugakla nak dipujuknya.. tp.last-last pujukan ibu & ayah menjadi..lain kali berendam lagi yer..


**suka tgok aksi mereka..yg penting; diaorg  sgt. happening!x dapat jalan-jalan cuci mata; berendam dalam pool pun dah OK!yeah!! ;)

Thursday, July 7, 2011

Hyeeeii, dah lama rasanyer aku tak menjenguk laman aku nie.Mgkin kesibukan yang melanda sejak akhir-akhir nie.Buat itu, buat ini...macam-macam lah yang perlu dibereskan.Tak menang tangan aku dibuatnya!Kiranya aku nie dlm. kategori  mood "jiwa kacau"...! ;(

Adusss; menci dengan situasi nie,lagi-lagi dengan kerja yg. tak abis-abis kat opis tu!
Apa yg aku nak citer eh?nak kata "HOT" story, xder la pulak...aktiviti-aktiviti macam biasa.

Cuma, ari tu, gastrik "mula" nak menyerang perut aku nie!huhuhuhu..dah lama tak merasa "penangannya"!tapi bila dah kena, ambik ko!sakitttt beb!!!
Nie bukan apa, gara-gara untuk proses " mengganti" semula yang tahun lepas punyer!Aku dah rasa "ngeri" dah nak bersalin time-time bulan posa nie!Cukupla sklai aku rasa kenikmatannya.
Bercinta plak aku nak ganti semua tu, tapi bila nak ganti...tak sangka lak "musuh" ketat aku nie datang! MC jugak lah aku sehari masa sakit tu!Terus terbantut jap nak menggantikan posa...Kesian kat aku eh!

Korang;
Bulan Syaaban sudah menjengah!ha, tak lama lagi kita dah nak mula menyambut bulan Ramadhan!Sekejap rasanya kan?Masa tu jugak mula la dok asyik memikir nak berbuka puasa dengan apa...lagi-lagi mula nak "merempit" dari opis ker rumah, bukan apa.. takut "jem" jalan tu. (macam la sangat aku nie duk kejer kat tempat jauh kan..kekkekekeke) 
aiseyyyyyy, yg penting skrg.cpt-cptlah posa aku nie digantikan semula!

ha!dlam bulan nie gak, baby hero aku tu pun dah mula menampakkan "keheroannya" itu...makin ligat nampaknya si dia!makin kurus la aku dibuatnya.Penat mmg penat tapi seronok melihat "keletahnya" tue..
Satu perubahan telah berlaku, si dia dah pandai duduk sendiri rupanya!10 bulan baru nak pandai duduk sendiri...ingatkan terus berjalan..so, apa lagi, asyik duk "giler" nak duduk jer la!kekekkekeke comel gitu!Ibu tak sabar nak nengok si dia pandai berjalan!tapi tak dapat aku bayangkan...kompim lagi ligatkan?dah namanya hero, satu rumah akan 'dikongkernya'.huhuhuhu.

dan yang paling BEST sangat;
citer si kakak auni pulak, alhamdullilah berkat usaha dari kakak akhirnya berbaloi!keputusan peksa kakak dah diterima oleh ibu dan ayah.Syukran, kakak mendapat tempat pertama dalam kelas.Ibu ngan ayah sangat berbangga dengan awak!Moga awak terus bejaya pada masa akan datang.kekalkan prestasi nie sampai bila-bila!InsyaAllah..amin.


ok, jumpa lagi eh!

Monday, June 20, 2011

Hobi Baru ker??

Hari weekand yg lalu , kami tak kemana-manapun! just jalan-jalan dkt sini-sini jer...walaupun tak jauh, tapi sgtla gumbira buat kakak auni tu..adik adipun samala jugak!lagi-lagi kat taman permainan...

niela "tempat lepak" baru kami! ;p
saper org kajang, kompim tahu di mana kan?.hehehhe



Hobi baru ker ayah?Sekarang nie, tiap kali cuti weekand jer, tak kira la waktu pagi @ petang, kompim ayah ajak kami anak-beranak pergi ke taman permainan...
Tapi bukan setakat nak main-main jer, rupanya Mr Hubby ada hobi baru...hobi nak kuarkan peluh @ berjogging! *semakin slim la hubby aku tu..kekkekeke*


nie baru jer pas jogging..penat ker bang?


si kakak duk nolong ayah...macam la larat dia tu.


ayah jer yg berjogging, aku ++ anak-anak just melepak-lepak, lagi-lagi nak jaga si budak kecik encem tu!menghirup udara la kononnya!hehehhehe ;p


nie la budak kecik encem tu...
muka ketat sbb tension, asyik terperap dlm stroller memanjang!



si kakak, xyah citerla...satu taman boleh di'kongker'nya...itulah saat-saat yg dia suka!"bebas macam burung!"bab memanjat paling dia suka!tu blum lagi si budak kecik encem tu ...kalau x, kompim satu taman ibu  pusing-pusing!


panjat tinggi la kononnya.;p





ajak ayah join sama...




diapun nak cuba sorang2...
*awak dah kurusla kakak..*



harap-harap hobi baru ayah nie berkekalan...jgn sekerat jln sudah!Next weekand kita mai lagi!


tapi;


*biler dah balik umah...masing-masing dah wat muka penat, padahal bukan lama pun "melepak" kat sana tu..*

dan..;

aku plak penat nengok orang-orang yg macam-macam ragam! seronok tu...


p/s: bile la "turn" aku nak jogging??lama wehhhh  x berjogging, 
kompim awal-awal aku dah 'pancit'!cmno tu.... 

Thursday, June 16, 2011

10 month old, first week

Your baby may be working on walking this month, holding on to whatever she can to help her cruise through the house. To keep her safe, make sure that you secure freestanding bookshelves, lamps, and other unstable furniture that might tumble when she grabs it. Leave her feet bare too - that'll help her keep her balance as she takes those first stumbling steps. And of course, stay close by to lend a helping hand. Remember, babies have their own individual timetables. At this age, some babies will begin to do things much earlier or later than others. 

*alahai...ibu masih tertunggu-tunggu bila la 'dadi' hero ibu nie nak berjalan!hehehhehe.sabar yer ibu, "He'll BEGIN TO DO THINGS MUCH EARLIER @ OR LATER.." INSY. ;)*

Talking to your chatterbox 

Your baby is just beginning to understand many simple words and phrases, so it's more important than ever to keep talking to him. Give your chatterbox a head start on good speech patterns by repeating his words back to him using adult language. If he asks for a "baubau," for example, gently reinforce the correct pronunciation by asking, "Do you want a drink?" At this stage of the game, it's best to try to avoid the tendency to use baby talk -- it's fun, but hearing the right words is better for your baby's development. 

Though it may sometimes feel silly, having conversations with your baby is a great way to encourage his language skills. When he rattles off a sentence of gibberish, respond with "Oh, really? How interesting." He'll probably smile and keep chattering away. Soon you may notice some words or gestures you actually understand, as well as other forms of communication, such as pointing and grunting. 

He'll soon start to make the connections. Before long, he'll be clapping his hands together when you do and may begin to say "mama" when he's looking at mum and "dada" when dad comes into the room (though at this point he's still more likely to use the two names indiscriminately). 

** NOW, DADI ALSO CAN SAY " DADA, OPAH, BABA..."HEHEHEHHE.SO, SWEETTTTT!

Blooming personality 

Your baby's personality is probably really emerging now. He may be very social, granting broad smiles to everyone he meets, or a little more reticent, shyly hiding his face when well-meaning strangers try to engage him. He'll repeat sounds, gesture for your attention and may even wave goodbye when he sees you head for the door. He's also developing a mind of his own, which you've probably already noticed when he protests being put in his car seat or pushchair.

**SI HERO KECIK NIE, MMG.MURAH SENYUMAN NGAN SEMUA ORG TP BILA DAH MOODY,ARGGGHHHH!!!GARANG GITU! ;p




"BUDAK KECIK YG ENCEM! I'M ALREADY 10 MONTHS OK. ;P


Tuesday, June 14, 2011

Malam minggu.

Yuhuuuu....smpai gak ke sana..i-city, shah alam!dah lama nak planning ke sana, ari nie barula dpt ke sana,tupun last minute planning!biasala...macam x biasa buatkan?hehehhehe..inilah malam minggu kami!yehaaaa...

Naik satu keta jer..aku sefamilys + adik ipar..yg lain xjadi ikut...masa pergi masih x ramai lagi yg serbu ke sini..walaupun cuti skolah hmpir berakhir, tp percayalah..kompim ramai giler serbu!

~masa mula smpai kat parking keta..wow!

cantik bangat view kat sini!mmmm..patutla org kata i-city nie penuh ngan lampu-lampu!
apalagi, jom..kita layan gmbor2 kat sini!;p

with my beloved daughter...kakak auni!

satu keluarga, bahagia selamanya~


pose TERKINI kakak auni..;p


seb baik bertahan lama budak comel nie pakai tudung!hehehhehe hasil"umpan" dr ibu...mula-mula agak malu nak pakai tudung, tp akhirnya bertahan smpai balik umah.
 yg paling best statamentnya" x cantikla pakai tudung bu, kakak nak jadi cam "princess"..." omg!begitu kuatnya alasan budak nie eh!ish..ish.. ;) tp kakak sgt comel!ibu ngan ayah sgt suka!

penat wehhh jalan-jalan kat sini, ingatkan satu kelompok lampu-lampunya, rupa-rupanya byk  dowhhh!!adeyhhh...sakit kakiku ini..huhuhuhu..;(


kat sinipun byk lampu-lampu..



ambik gmbor ngan "frog"..pun jadila..kekekkeke


kalau dpt makan buah yg "original nie"..msti sodap nie!hehehhe


adi dan ayah!!


nie la tmpt "feperet" kakak!penat nak melayan...


sorang-sorang pun dia bleh layan naik "train" nie..
dah "berani" la tuuu...

adikpun nak main jugak la!
suka benor dpt layan stereng keta tu..


'i believe, i can fly!'

kami nak masuk sini; tp perghh ramai btol umat kat situ.so, x jadila..sia, kakak beria-ria nak main salji!
tp ayah bgtau lain kali kita dtg sini lg eh!wahhhh..boleh ajerrr..;p


salji turun dr bnda alah nie...tu yg kaler putih tu.btol la.x caya eh?
ramai btol nak smbut salji nie!padahal, ais buatan manusia jer..
alahai...


muka dah penat nie;sian hero ibu nie.
nasib baik dia x meragam!awak budak baik la!



ok, kami nak balik! 
bye...peace!



Saturday, June 11, 2011

HAPPY 6th ANNIVERSARY!

Alhamdulillah..hari nie cukup 6 tahun usia perkahwinan kami berdua!tup..tap..tup..tap, dah 6 tahun..skjp rasanyer!Tak celebrate apa-apapun, cuma duduk lepak di rumah dan melayan kerenah anak-anak!hehhehe.

Tertiba nak "flash-back" balik kisah kami berdua...bila dikenang semula,byk kenangan yg kami bersama lalui dulu.Masa 1st dating, bertunang ++ berkahwin! aku mengenali hubbyku pun di tempat kerja..kami satu opis!kekekkee...tak disangka-sangka terus jatuh cinta!wahhhhhh....ada pengalaman bercinta dgn opismate!yang paling BEST, kami selalu dating tgok wayang kat TGV KLCC..time balik kejer kompim terus ke sana!!!kami mmg satu kepala suker layan movies!

Kami bertunang tak lama,cuma 6 bulan sahaja..dan ambik keputusan terus bernikah ++ berkahwin!
alhd.; kini kami bahagia dan mmpunyai sepasang cahayamata yang comel-comel gitu!


Semoga ikatan perkahwinan kami ini berkekalan buat selamanya..insyaAllah.
Doakan kebahagian buat kami sekeluarga yer!


Saturday, June 4, 2011

kehilangan...

Citer nie dah 'basi'..tp. mood tetap ada utk teruskan citer nie.Lagipun nie  kisah tentang kehilangan teman seperjuangan .Sekarang nie dia dah x bertugas kat opis...si dia dah pun selamat ber"hijrah" ke tempat kerja yg baru.nun di utara tu!
Sedih dowhhh.... ;'( 
Tertiba hilang teman utk aku bergosip cerita, bergurau senda ++ berkongsi masalah.. sgt.terasa kehilangannya!

Akhirnya, tercapai jugak impian sahabat baik ku nie!yelah..dah lama impiannya nak balik bekerja di negeri sendiri tu..Tahniah ikin!kompim, skrg ko tengah happy ++ senyum memanjang.yelah, syok tu dekat ngan familys tersayang..(nak gak aku merasa"nikmat"nya..;tapi boleh ker?huhuhuhu . mr hubby org selangor dan aku lak org perak..Kajang jgklah tempat yg sesuai utk aku & dia!) xper; biler aku rindu, aku pastikan akan pulang ke sana ketemu mereka ! ;(


Sempena meraikan berita gembira ++ sdih nie, aku dan teman-teman admint kolej berpakat mengadakan suprise party buat ikin!(konon-kononnya nak suprise; lastly, tak menjadi..kekekkeke) nie pun cadangan dr anisah & aleeka..merekalah "org. kuat" di sebalik party nie.TQVM sudi belanja kami mkn!

nie la sahabat ku;
tu dia..tgh duk berucap tu..tp duk tahan jgn la keluar air mata nie...hehehhe

biler dah kumpul ramai gini; emmm..terasa "dekat di hati"..hopely, ikatan persaudaraan antara kita semua akan kekal selamanya!insy. ;p





nielah sajian buat kami utk lunch hour nie!mmg kenyang!


smpat berposing tu..;p
tgok tag kat bju kami tu..sedihkan?
sponser by cik aleeka.sgt la kreatif!


the lastly, hadiah buat ikin dari kami unit admint.


yg pasti; kami sentiasa merindui awak!
"keep in touch!"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...