CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, March 29, 2011

Hikayat Merong Mahawangsa


Weii...dah lama aku tak up date blog nie kan..al-maklum la dr hari ke hari aku agak sibuk mengadap rumah + opis..masa begitu padat sekali!

Tertiba aku teringat citer nie.."Hikayat Merong Mahawangsa"..skrg tgh "hot" di pawagam-pawagam..yer ker?yg pasti citer nie dah "basi" sejak 10.03.2011 yg lalu.Best ker ha?ntah...akupun tak menengoknya lagi.tapi, macam teruja jer nak nengok..bkn apa, ada ketikanya ada gak aku melayan jap video klip anuar zain tu, ala lagu "sedetik lebih"!minat sighhh!!lagu yg mantop..

Yg. lebih menarik lagi, filem epik terbitan KRU Studios arahan Yusri Abdul Halim dan dijayakan oleh pelakon tempatan dan luar negara seperti Stephen Rahman Hughes, Gavin Stenhouse, Jing Liu, Wan Hanafi Su, Khir Rahman, Datuk Rahim Razali dan Ummi Nazeera. (Korang dah g nengok eh?)

Last weekend, masa aku, hubby & anak-anak jln-jln kat shopping complex..tiba-tiba hubby terus suggest kan "jom, kita nengok wayang nak?" ha??terkezut gak aku..bior betul! hubby "teringin" nak nengok citer nie ler..cam best jer bunyi nie!peluang beb!uishhh..bila pikir-pikir balik, cmna la kan.dah la si hero nie ader..dibuatnya dia buat hal,perghhh..kompim haru -biru! tak dapat aku bayangkan..kompim citer x sempat abis, aku dah "surrender" kuar pawagam dgn hati yg pasrah!Boleh ker si hero nie tido dgn lena( kalau dia bleh tido ler..) @ kalau tak tido..apa la yg dia buat.kan??si hero skrg nie bleh tahan gak lasaknya..mmg dah tak bleh duduk diam.

Akhirnya, kami sepakat terpaksa "cancel" kan hajat hubby tu.Kesian plak aku nengok..
Utk. si hero ibu tu..kami korbankan!
tp. nak sedapkan ati, bleh plak hubby sound kat aku.."xper, nnti ayah kuar ngan kakak auni eh..kita tengok wayang..tinggalkan ibu dan adik kat umah" What??oohhhh..ini tidak adil..mana bleh, aku "teringin" gak nak nengok!huhuhuhuhu.

~Takper-takper nnti kita sama-sama layan citer nie kat astro first jer..kita layan cam kat pawagam..kekekekke.. (nak sedapkan hati nie jer. ;p)



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...