CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, March 24, 2011

ABAH


Terima kasih abah..Pengorbanan  dr. abah akan kami hargai buat selama-lamanya.

Ptg. tadi semasa aku berada di ofis, tiba-tiba aku menerima panggilan telefon dr akak.."Dik, abah masuk hosp..sekarang abah di wad kecemasan!" Ya Allah..tiba-tiba jantungku berdegup laju...takut, risau..macam-macam perasaan mula timbul..apa dah jadi dengan abah??abah sakit apa?aku mula rasa resah..tak senang duduk dibuatnya..perasaan sedih mula menyelubungi diriku...ya, Allah, KUATKANLAH SEMANGATKU..hindarilah aku dr perkara-perkara yg buruk!bila mendengar berita sebegini..aku mjadi "FOBIA"..takut sangat kerana aku baru lagi kehilangan ahli keluarga yg aku sayangi..kesedihannya masih terasa lagi.Tak sanggup utk aku kehilangan org. tersayang lagi..
akak bagitahu, tekanan darah abah tiba-tiba naik mendadak..mula-mula abah pening & muntah-muntah.Rupa-rupanya abah jatuh, mujur mak sedar..terus mak menelefon akak..disebabkan kddn abah yg sangat lemah, abah tak mampu berjalan..ambulans dtg utk mmbawa abah ke hosp. batu gajah.Terus abah dimasukkan ke wad kecemasan!Alhamdulillah, abah bukan kena serangan jantung..cuma tekanan darah yg tinggi.Doc. cuma masukkan ubat tahan sakit & air ke dalam abah..Darah abah juga diambil.Akhirnya, keadaan abah makin stabil..abah dapat pulang ke rumah semula.
Syukran, Ya Allah!Hatiku kembali tenang..tp perasaan risau tetap ada lebih-lebih lagi dengan tahap kesihatan abah sekarang..Usia abah semakin meningkat..dan abah perlu merehatkan diri selalu..terutama sekali menjaga kesihatan.

"Abah, anak-anakmu sentiasa mengiringi doa buatmu..agar dirimu dipanjangkan umur &dilindungi oleh-NYA.Abahlah segala-galanya buat kami!kami sangat SAYANG pada abah!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...